2015-10-31

Atelierul de creat povesti


Primul nostru atelier de creaţie s-a terminat. 

Iată câteva dintre poveştile create de copiii participanţi la acesta.



de Giulia Fantechi


 de Lorena Solomon

 de Lorena Solomon

 de Giulia Fantechi


 de Oana Nemţoiu

In curand veţi putea citi şi alte creaţii ale noastre.

Mulţumim!


2015-10-29

Storytelling


Poate aţi auzit de multe ori termenul Storytelling, fără a şti exact despre ce este vorba. 

Am pregătit pentru voi o prezentare care vă va ajuta să înţelegeţi acest termen şi, de ce nu, să faceţi primii paşi în 
"Arta povestirii".




2015-10-24

Aritmogrif, de Mihai Bordea



Înlocuiţi cifrele cu litere şi veţi obţine pe orizontala A-B 
numele unei ţări europene  
iar pe verticale 
termeni ce au legatură cu această ţară. 

Succes!

Mihai Bordea, clasa a VI-a


Madrid, mi ciudad




2015-10-21

Pestalozzi - Programul CE pentru dezvoltare profesionala


Pestalozzi

Pestalozzi - Programul Consiliului Europei pentru dezvoltare profesională

In luna septembrie 2015 doamna profesoara Violeta Solomon de la Palatul Copiilor a participat la cursul Plurilingvism si dezvoltarea competentelor lingvistice in secolul XXI, curs din cadrul Programului Pestalozzi al Comisiei Europene.
Pestalozzi este programul Consiliului Europei pentru dezvoltare profesională a profesorilor şi actorilor din educaţie. Orice profesor din România interesat de propria dezvoltare profesională se poate înscrie la cursurile de formare, şcolile de vară sau workshop-urile oferite in cadrul programului. Activităţile sunt gratuite şi durează, în general, între 3 şi 10 zile, în funcţie de tip.
Prima condiţie de participare este să cunoşti destul de bine limba în care se desfăşoară activitatea dorită. Uneori este necesar să probezi cunoaşterea acesteia printr-un certificat de limbă sau alt document similar.
În general, procesul este foarte simplu, dar trebuiesc parcurse o serie de etape:
  1. Accesarea site-ului official al programului, http://www.coe.int/en/web/pestalozzi.
  2. Citirea cu atenţie a tuturor documentelor informative, în secţiunea How to take part.
  3. Identificarea, în Calendarul activităţilor, a unui curs sau atelier de lucru care să corespundă nevoilor de formare ale persoanei interesate. Calendarul apare la începutul anului calendaristic. Trebuie avute în vedere atât datele de început şi sfârşit ale cursurilor/workshop-urilor, ultima zi de înscriere, cât şi particiularităţile fiecăruia în parte. Majoritatea cursurilor sunt generale dar există şi cursuri cu o tematică specifică.
  4. Accesarea link-ului spre activitatea identificată şi parcurgerea cu atenţie a tuturor informaţiilor caracteristice. Dacă activitatea vi se potriveşte, puteţi da click pe Inscrierea online – Online application system.
  5. Online application system – Puteţi completa Formularul de aplicaţie doar în engleză sau franceză. Completaţi cu grijă toate rubricile necesare şi, la sfârşit, apăsaţi butonul Submit pentru a înscrie aplicaţia în sistem. Veţi primi un e-mail de confirmare şi varianta electronică aplicaţiei la curs. Instituţia în care lucraţi va primi deasemenea un mail şi va trebui să confirme că este de acord să participaţi la activitatea respectivă. Deasemenea, Agenţia naţională Pestalozzi va trebui să vă valideze candidatură pentru activitatea respectivă.
  6. Rezultatele aplicaţiei le veţi afla după un anumit timp. Dacă sunteţi acceptat la curs, veţi primi o invitaţie oficială şi puteţi începe să faceţi planuri. Dacă nu, puteţi încerca o altă aplicaţie în acelaşi an sau în anul următor.
Cam asta este tot despre activităţile Pestalozzi. Se poate aplica o singură dată la doi ani. Toate activităţile sunt foarte interesante şi merită participat la aceste cursuri.
De aceea, vă invităm să urmaţi paşii amintiţi mai sus şi ne vedem în lumea Pestalozzi!





2015-10-20

Berlin, meine Stadt

Berlin

Berlin este capitala Germaniei, fiind cel mai mare oraș al țării cu aproximativ 3,4 milioane de locuitori și acoperind o suprafață de aproximativ 892 km². Berlinul este în același timp și unul din cele 16 landuri federale, având guvern de land propriu, numit „Senat”, prim-ministru (de land), constituție proprie și alte prerogative ale unui stat (land). Poziția sa pe hartă este aidoma unei insule/enclave înconjurată complet de landul Brandenburg. Este traversat de râurile Spree și Havel.
Primarul Berlinului este în același timp și prim-ministrul guvernului de land; de aceea poziția sa se numește în germană Regierender Bürgermeister (primar guvernator).
La ora actuală primarul guvernator al Berlinului este Michael Müller. Stema oraşului este:

Lăcătus Denisa Nicoleta, clasa a V-a

Crăciunul, de Antonia Bălan





Crăciunul este o sărbătoare foarte aşteptată de oameni. De Crăciun noi sărbătorim Naşterea Domnului. Toţi creştinii aşteaptă aceasta sărbătoare.
Crăciunul este sărbătorit pe data de 25 Decembrie. De Crăciun, conform tradiţiei, copiii merg la colindat din casă-n casă pentru a le împărtăşi oamenilor bucuria Naşterii Domnului. Aceştia cânta colinzi precum: Steaua sus răsare, Astăzi s-a nascut Hristos, etc. Apoi oamenii le dau bani sau cadouri. Pe vremuri se dădeau felii de cozonac, bomboane din pom, nuci. 
Femeile pregătesc mâncăruri pe care nu le fac de zi cu zi precum: sarmale, cozonac,  tobă. Pentru pregătirea acestora oamenii se duc la cumpărături din timp. Se mai duc şi la ţară pentru a tăia porcul.
Pe data de 24 Decembrie este Ajunul Crăciunului. Atunci se î,podobeşte bradul, se găteşte mâncarea, în această zi merg copiii la colindat. A doua zi, de dimineaţă, copiii găsesc sub brad cadourile de la Moş Crăciun.

      Mie îmi place Crăciunul pentru semnificaţia acestuia.

                                Bălan Elena Antonia, clasa a VI-a B 



Animalul meu preferat, de Teodora Dancu

                                        
Animalul meu preferat

Animalul meu preferat este câinele.
Eu iubesc tot felul de câini, dar cel mai mult o iubesc pe căţeluşa mea.

Pe ea o cheamă Neagra şi are 4 ani. Am găsit-o într-o pădure şi am luat-o acasă. Cred că este de rasă ciobănească. Are multă energie, aleargă în toată curtea după găini. Deasemenea, Neagra este o căţea foarte inteligentă. Ea ascultă de comenzile mele.

Sunt foarte fericită că este câinele meu. O iubesc foarte mult.


                                               Ana Teodora Dancu, clasa a VI-a


2015-10-14

Toamna

Aspecte de toamnă surprinse de elevii cercului de 

Civilizaţie românească-Reviste şcolare


Sami Popa, clasa a II-a 


Într-o zi eu am fost cu bunica în parc. Am găsit  o frunză aurie. Iarba era ofilită. Florile sunt galbene. În parc am văzut foarte multe păsărele care cântau în triluri.

Alex Tiron, clasa a II-a - Într-o dimineaţă frumoasă de toamnă, m-am trezit bucuros să merg la şcoală. Era ceaţă deasă. Pe parbrizurile maşinilor era brumă multă. Când am ajuns la şcoală am văzut cazând frunze dintr-un copac. Eram în pauză şi era foarte frig. Bătea vântul foarte tare. Am văzut şi nişte flori ofilite în curtea şcolii. Când am plecat de la scoală, mergeam înspre casă şi, deodată, m-a prins ploaia. Când am ajuns  acasă am mâncat şi dupa aceea am mers să mă culc de amiază. După ce m-am trezit, eu şi fratele meu mai mic am mers afară la locul de joacă. Când ne-am întors acasă, am gasit-o pe mama. Se întorsese de la slujbă. Sfârşit

Alex Opreapopa, clasa a II-a - Eu cu Alex ne-am dus în parc. Deodată a început o ploaie. După aceea începe un vânt, apoi cad nişte frunze. Acum este frig. Nişte copaci sunt goi. Nişte păsări pleacă în ţările calde. Pe flori este brumă. După ce am admirat natura toamna, am ajuns acasa. Am vorbit despre toamnă şi am mâncat clătite făcute de mama.

Mihai Rădoaie, clasa a II-a - In orasul nostru plouă foarte tare. 

După ce s-a oprit ploaia, eu cu prietenul meu ne-am dus în parc să culegem  frunze maro. Vom pregăti mamei un tablou cu flori uscate de toamnă.